Вхід на сайт

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

УГЛ

Директор Петрівського районного Будинку культури Ірина Рева:

Розкажіть про форми проведення семінарів для керівників аматорських музичних колективів.

 

Відповідає провідний методист з музичного жанру Вікторія Шишова:

Плануючи методичну роботу з керівниками аматорських музичних колективів, радимо використовувати такі форми роботи, як групові (семінари, практикуми, засідання методичних об’єднань, творчих груп, робота за єдиними методичними темами) та індивідуальні (самоосвіта, індивідуальні консультації, співбесіди, наставництво тощо).

Дієвою формою підвищення кваліфікації керівників музичних аматорських колективів та розповсюдження передового досвіду є так званий відкритий показ роботи колективу з подальшим обговоренням побаченого

Директор Устинівського районного Будинку культури Микола Райнич:

Назвіть адреси проведення інноваційних культурно-дозвіллєвих заходів, які проводяться в області.

 

Відповідає в.о. директора обласного Центру народної творчості Людмила Подлєсна:

Протягом 2017 року в клубних закладах області започатковано нові брендові фестивалі та мистецькі проекти:

- фестиваль військово-патріотичної пісні (Голованівський район);

- конкурсно-розважальні програми «Пан Дідуля», «Обери собі друга» (Кіровоградський район);

- флеш-моб «Гідність – це ми» (Олександрівський район);

- фестиваль народної творчості «Гарбуз-Fest» (Олександрійський район);

- благодійна акція «Підтримуй героя» (Петрівський район);

- фестиваль «Каша-фест» (Маловисківська об’єднана територіальна громада).

Директор Знам’янського районного Будинку культури Наталія Савицька:

Як писати проекти для отримання грантів?

 

Відповідає в.о. директора обласного Центру народної творчості Людмила Подлєсна:

Послідовність роботи над проектом для отримання гранту складається з трьох етапів: пошук потенційних донорів, розробка проекту, оформлення пакету документів. Щодо розробки проекту, то радимо спочатку визначитися з його ідеєю та намітити її розвиток (формулювання мети, завдань, планування заходів). Більш детальну відповідь на дане питання Ви можете отримати у методичних рекомендаціях «Робота з написання проектів», підготовлених фахівцями обласного Центру народної творчості.

Директор Онуфріївського районного Будинку культури Надія Галайдюк:

Які журнали веде провідний методист?

 

Відповідає в.о. директора обласного Центру народної творчості Людмила Подлєсна:

Провідний методист районного будинку культури веде наступну документацію:

- журнал обліку культурно-мистецьких та інших заходів відповідно до плану роботи;

- журнал обліку надання методичної допомоги сільським клубним закладам;

- журнал обліку стажувань новопризначених працівників сільських клубних закладів району.

Директор Світловодського районного Будинку культури Надія Грижунова:

Чи існує чітко визначена типова номенклатура справ для комунальних закладів культури?

 

Відповідає в.о. директора обласного Центру народної творчості Людмила Подлєсна:

Перелік основних установчих документів закладу культури клубного типу

1. Статут клубного закладу або положення, зареєстровані у відповідному органі місцевої виконавчої влади (зберігаються постійно).

2. Структура та штатний розклад клубного закладу (зберігаються постійно).

3. Кошторис клубного закладу на рік (зберігається протягом 5 років).

4. Посадові інструкції працівників клубного закладу, затверджені керівником закладу (зберігаються постійно).

5. Організаційно-розпорядчі документи, накази та постанови, програми та заходи керівного органу культури, органів місцевого самоврядування (зберігаються протягом 5 років).

6. Власні організаційно-розпорядчі документи (зберігається протягом 10 років).

7. Накази та дипломи про присвоєння звань «Народний аматорський колектив» та «Зразковий аматорський колектив» (зберігаються постійно).

8. Статути або положення про структурні підрозділи закладу (клубів за інтересами, громадських та аматорських об’єднань, комерційних, госпрозрахункових підрозділів), затверджені керівником закладу (зберігаються 10 років).

9. Правила трудового внутрішнього розпорядку закладу (зберігаються постійно).

Установчі документи є документами юридичного характеру і мають нормативно-правову функцію.

Основним з них є статут (положення) клубного закладу, який складається на основі «Тимчасового Положення про клубний заклад системи Міністерства культури України» або «Примірного положення про центр дозвілля».

Статут (положення) складається керівником клубного закладу, обговорюється на зборах трудового колективу закладу або на громадському сході населення, яке відкриває клубний заклад.

Затверджується Статут засновником закладу. Статут державного закладу затверджується відділом культури. Якщо ж заклад відкриває місцева рада, то він затверджується місцевою радою.

Всі затверджені статути клубних закладів підлягають обов’язковій реєстрації як неприбуткові організації у відповідних відділах чи управліннях райдержадміністрації, міськвиконкому.

Заклад враховується створеним з моменту реєстрації його Статуту. В разі внесених змін у Статут, до нього розробляються додатки, які теж затверджуються та реєструються.

Іншим нормативним документом є паспорт клубного закладу, в якому реєструються всі необхідні відомості.

Кожен клубний заклад має свою внутрішню структуру, яка складається з окремих підрозділів, клубних формувань. Ця структура розробляється керівником закладу, виходячи з потреб та напрямків роботи. Керівник, відповідно до структури та фінансових можливостей складу, розробляє штатний розклад і подає його на затвердження відділом культури.

Кошторис доходів та витрат складається на рік і включає всі види фінансування (бюджетне, надходження від платних послуг, від комерційної діяльності, передбачені спонсорські внески) та всі види витрат.

Посадові інструкції працівників клубного закладу розробляються керівником клубного закладу на кожну посаду, затверджуються. Їх копія надається кожному працівнику, з якою він ознайомлюється під розпис.

Планова документація

1. Перспективні та річні плани(програми) роботи клубного закладу (зберігаються постійно).

2. Календарні (щомісячні) плани роботи (зберігаються протягом 2 років).

3. Власні програми та заходи з актуальних проблем культурно-дозвіллєвої діяльності (зберігаються протягом 5 років).

4. Плани роботи клубних формувань (зберігаються протягом 10 років).

Облікова документація

1. Журнал обліку роботи клубного закладу (зберігаються постійно).

2. Журнал планування і обліку роботи аматорського колективу (гуртка, студії) (зберігаються постійно).

3. Журнал обліку роботи клубів за інтересами (зберігаються постійно).

4. Облік платної діяльності (за узгодженням з бухгалтерією) (зберігаються протягом 10 років).

5. Облік матеріальних та технічних засобів (зберігаються протягом 10 років).

Директор Маловисківського районного Будинку культури Ігор Туз:

Як за допомогою інтернет-ресурсу в умовах відсутності фахівця забезпечити самоосвіту керівників аматорських хореографічних колективів у сільських клубних закладах?

 

Відповідає провідний методист з хореографічного жанру Наталія Бойко:

На просторах Інтернету є дуже багато відео-уроків за різними танцювальними напрямами. Достатньо в Google набрати «Уроки хореографії. Відео», і Вам відкриються різноманітні сайти. Наприклад:

www.uroki-online.com

www.dailymotion.com/video/x257hqm

www.youtube.com/watch?v=4kMNjQnK81A

www.dance-league.com/node/24199

Але треба пам’ятати, що відео-уроки не замінять повноцінного спілкування з хореографом-фахівцем на семінарах та практикумах.

Директор Новогородківського районного Будинку культури Олександр Шевченко:

Назвіть адреси цікавого досвіду роботи жіночих любительських обʼєднань.

 

Відповідає провідний методист клубного відділу Тетяна Якушенко:

Серед жіночих любительських об’єднань, які працюють на базі клубних закладів Кіровоградщини, найбільш цікавими є:

- любительське об’єднання «Квітникарочка» Виноградівського сільського Будинку культури Команіївського району. Вирощують нові сорти квітів, прикрашають сцени під час проведення свят, проводять майстер-класи по вирощуванню квітів, беруть участь в акціях озеленення села, конкурсах на кращу садибу села.

- любительське об’єднання «Калина» Йосипівського сільського Будинку культури Благовіщенського району. Працюють по двох напрямках: фольклорному (збір усної народної творчості) та краєзнавчому (збір матеріалів з історії рідного краю, побуду, народних ремесел). Завжди беруть участь у проведення народних свят. Проводять майстер-класи з вишивки, виготовлення оберегів, ляльок-мотанок.

- любительське об’єднання «Квітникар» Бережинського сільського Будинку культури Кіровоградського району. Проводять творчі лабораторії, майстер-класи.

- любительське об’єднання «Зелена аптека» Лозуватського сільського Будинку культури Маловисківського району. Протягом року обмінюються кращими рецептами, проводились екскурсії до лісу, річки, де збирають корисні лікарські рослини, організовують виставки лікарських рослин, вивчають значення цілющих властивостей цілого ряду рослин для захисту організму людини.

- любительське об’єднання «Вишиваночка» Коробчинського сільського Будинку культури Новомиргородського району. Проводять теоретичні та практичні заняття (перегляд та аналіз зразків вишитих виробів, фотоматеріалів, виготовлення шаблонів, підбір типу та кольору ниток, бісеру, виготовлення та оздоблення вишитих виробів тощо). Беруть активну участь у виставках районних та обласних свят.

Директор Долинського районного Будинку культури Валентина Бойко:

Надайте адреси сайтів, де можна взяти сценарії фольклорно-обрядових дійств.

 

Відповідає завідувач сектору фольклору Оксана Середенко:

До вашої уваги адреси сайтів, де ви можете ознайомитися зі сценаріями різноманітних фольклорно-обрядових дійств:

https://mbkpoltava.org.ua/sites/default/files/metodichki
/metodichka_deynega.pdf

Сценарії культурно-масових обрядових свят

https://www.youtube.com/watch?v=Ke0NFnMs00w

Зимові звичаї та обряди

https://www.youtube.com/watch?v=CNbibjV1AxE

Звичаї та обряди українського народу, весняні ігри та забави

https://www.youtube.com/watch?v=BUz4jCYzxAU кривий танець український народний

http://ukrloves.ru/psihologija/22556-svatannja-scenarij-dij-z-boku-narechenogo.html#i-1 Сценарій сватання http://narecheni.info/stsenariyi/stsenka-svatannya.html

Директор Палацу культури «Світлопільський» м. Олександрії Юлія Сосна, директор Вільшанського районного Будинку культури Валерія Мазенко. директор міського Будинку культури смт Знам’янка друга Ірина Коломійченко:

Назвіть сучасні форми комерційної діяльності в клубному закладі.

 

Відповідає в. о. директора Людмила Подлєсна:

Клубні заклади можуть здійснювати свою фінансову діяльність як на основі кошторисного фінансування, так і комерційного розрахунку. Клуби, палаци і будинки культури в даний час фінансуються на мінімальному рівні. Комерційний розрахунок може бути повним або частковим. Повний розрахунок передбачає повну самооплатність і одержання прибутку, частковий характеризується покриттям витрат як за рахунок бюджетних асигнувань, так і за рахунок надання платних послуг. Фонд заробітної плати обслуговуючого персоналу клубних закладів установлюється по типових штатних розкладах. Частина витрат на утримання приміщень і позаштатних клубних працівників здійснюється за рахунок спеціальних позабюджетних коштів, отриманих від платних послуг. За рахунок бюджету фінансується лише заробітна плата. Штатний розклад розробляється окремо для кожної клубної установи в залежності від того, які гуртки, студії, секції тощо в них функціонують.

Проте, не дивлячись на складні соціально-економічні умови, клубні заклади залучають до самофінансування певні кошти від надання платних послуг, творчо-комерційної діяльності, оренди майна, благодійної допомоги.

ПЕРЕЛІК

платних послуг, які можуть надаватися державними

і комунальними закладами культури, затверджений Постановою Кабінету

Міністрів України від 12 грудня 2011 р. № 1271 в редакції

постанови Кабінету Міністрів України від 12 липня 2017 р. № 493.

1. Проведення вистав, театральних, музичних, хореографічних постановок, циркових вистав; концертів, фестивалів, конкурсів, бенефісів, естрадних шоу, виставкових, освітніх та інших культурно-мистецьких заходів (проектів), демонстрація відео і кінофільмів; інформаційно-масових, розважальних та інших заходів; виступів професійних мистецьких колективів, артистичних груп та окремих артистів (виконавців). Розміщення рекламної продукції та рекламних конструкцій під час їх проведення.

2. Проведення занять у студіях, підготовчих групах, групах раннього естетичного розвитку, творчих школах та об’єднаннях, секціях та мистецьких аматорських об’єднаннях, на курсах, у літературно-музичних вітальнях, ігрових кімнатах для дітей та гуртках.

3. Організація діяльності мистецьких аматорських об’єднань, у тому числі клубів за інтересами (художніх, технічних, природничо-наукових, колекційних, за професіями).

4. Розроблення оригінальних сценаріїв, проведення постановочної роботи і заходів за заявками юридичних та фізичних осіб.

5. Надання послуг з організації та/або проведення спектаклів, концертів колективів аматорської творчості.

6. Проведення театралізованих свят, фестивалів, конкурсів, спортивно-розважальних, оздоровчих, обрядових заходів, виставок книг і творів образотворчого та декоративно-ужиткового мистецтва.

7. Надання послуг з організації та/або проведення культурно-масових та наукових заходів, професійних та корпоративних свят, міжнародних симпозіумів, форумів, науково-практичних конференцій, бієнале, пленерів, конкурсів, навчальних заходів (семінарів, майстер-класів, тренінгів, творчих лабораторій та майстерень), семінарів, семінарів-практикумів, зборів, концертів, фестивалів, виставок, вистав та інших культурно-мистецьких заходів (проектів).

8. Показ слайд-фільмів, кінопрограм, лазерних шоу.

9. Надання послуг з користування атракціонами, ігровими автоматами (крім тих, що передбачають отримання грошової винагороди), настільними і комп’ютерними іграми, тенісними кортами, більярдами, тирами, дитячими ігровими містечками, персональними комп’ютерами, глядацькими залами. Роздрукування інформації з електронних носіїв, ламінування документів. Експонування рекламних матеріалів юридичних та фізичних осіб у приміщеннях або на сайтах закладів культури.

10. Надання в оренду приміщень, малих архітектурних форм і територій.

11. Надання місць для стоянки автомобілів та інших транспортних засобів.

12. Ремонт, настроювання і налагодження музичних інструментів, звуко- світло- та відеоапаратури.

13. Надання методичної допомоги, консультацій, підготовка висновків, рекомендацій, звітів з питань збереження нерухомих об’єктів культурної спадщини та рухомих предметів, пов’язаних з нерухомими об’єктами культурної спадщини. Розроблення облікової документації на нерухомі об’єкти культурної спадщини. Розроблення науково-проектної документації та підготовка рекомендацій щодо ремонту та реставрації нерухомих об’єктів культурної спадщини. Рецензування науково-проектної та облікової документації щодо нерухомих об’єктів культурної спадщини.

14. Виготовлення, ремонт і реалізація майстернями та іншими виробничими підрозділами закладів культури обладнання атракціонів, музичних інструментів, меблів, реквізиту і бутафорії, сценічного обладнання, пошиття театральних, концертних костюмів, взуття, товарів широкого вжитку, квітів і квіткової продукції, надання гримерних і автотранспортних послуг, проведення столярних, слюсарних, будівельних, ремонтно-реставраційних та інших робіт.

15. Прокат музичних інструментів, культурно-спортивного і туристичного інвентарю, сценічних костюмів, взуття, театрального реквізиту.

16. Фотокопіювання, репродукування, ксерокопіювання, сканування, фотографування, мікрофільмування, мікрокопіювання, створення цифрових та тривимірних копій з книжок, брошур, газет, журналів.

17. Виготовлення фонограм концертів і спектаклів, копій звукозапису музичних творів з фонотек закладів культури, надання послуг студій звуко- і відеозапису, трансляції вистав, концертів, виставкових, освітніх та інших культурно-мистецьких заходів (проектів) закладами культури за допомогою Інтернету.

18. Надання послуг ресторанного господарства з метою організації відпочинку і дозвілля громадян за умови наявності необхідних виробничих потужностей та спеціально призначених і обладнаних приміщень.

19. Надання послуг з оренди транспортних засобів, обладнання, майна, інструментів, що належать закладам культури.

20. Здійснення вантажних, пасажирських та змішаних перевезень на замовлення.

21. Надання послуг, пов’язаних із створенням умов для організованого туризму, відпочинку (короткостроковий відпочинок (розбиття наметів і розкладення вогнищ у спеціально облаштованих та відведених для цього місцях, прогулянки на конях і поні, велосипедах, електромобілях, човнах тощо).

Директор районного Будинку культури Валентина Бойко:

Надайте посадову інструкцію художнього керівника.

 

Відповідає в. о. директора Людмила Подлєсна:

Примірна посадова інструкція художнього керівника

1. Загальні положення.

1.1. Призначення на посаду художнього керівника та звільнення з неї здійснюється наказом директора будинку культури з дотриманням вимог Кодексу законів про працю України та чинного законодавства про працю.

1.2. Художній керівник безпосередньо підпорядковується директору будинку культури.

1.3. У процесі своєї діяльності художній керівник керується Конституцією та законами України, постановами Кабінету міністрів України та наказами Міністерства культури України, органів управління культурою, іншими нормативними документами, а також цією посадовою інструкцією.

1.4. На період тимчасової відсутності художній керівник може бути замінений.

1.5. Художній керівник отримує від адміністрації закладу матеріали нормативно-правового та організаційно-методичного змісту, знайомиться під розпис із відповідними документами.

1.6. Художній керівник систематично обмінюється інформацією з питань, що входять у його компетенцію, з адміністрацією та працівниками клубного закладу.

2. Завдання та обов’язки.

Художній керівник:

2.1. Організовує аматорський колектив, здійснює керівництво ним, визначає перспективи його розвитку.

2.2. Веде навчально-виховну та художньо-творчу роботу, спрямовану на піднесення художнього рівня і виконавської майстерності учасників колективу, формування кожного з них як гармонійно розвиненої особистості з високими духовними, моральними якостями, художньо-етичним смаком.

2.3. Виходячи із завдань художнього виховання з урахуванням обдаровань, здібностей, талантів, інтересів учасників колективу, складає план роботи, обирає ефективні форми, методи культурно-освітньої роботи, добирає репертуар для колективу та окремих виконавців, піклується про матеріально-технічне забезпечення їх виступів.

2.4. Залучає до спільної творчої праці композиторів, поетів, режисерів, сценаристів та інших творчих працівників.

2.5. Дбає про розширення кола учасників аматорського колективу, забезпечує підготовку до виступів на концертах, оглядах, святах, фестивалях, інших культурно-масових заходах.

2.6. Настановленням та особистим прикладом утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі, культурно-національних, духовних, історичних цінностей України.

2.7. Додержується педагогічної етики, поважає гідність учасників колективу, захищає їх від будь-яких форм фізичного або психічного насильства, запобігає шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб життя.

2.8. Постійно підвищує професійний рівень, педагогічну, виконавську майстерність, загальну культуру.

3. Права.

Художній керівник має право:

3.1. За погодженням з адміністрацією клубного закладу вибирати та використовувати методики навчання та виховання, учбові посібники та матеріали, підручники.

3.2. Давати обов’язкові до виконання розпорядження, що стосуються організації занять та дотримання дисципліни, притягати до дисциплінарної відповідальності у порядку, встановленому статутом та правилами, що діють у закладі.

3.3. Брати участь в управлінні клубним закладом у порядку, визначеному статутом закладу.

3.4. Захищати свою професійну честь та гідність всіма засобами в межах чинного законодавства.

3.5. Знайомитися зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його роботи, давати пояснення стосовно змісту цих документів.

3.6. В межах своєї компетенції повідомляти керівництву клубного закладу про всі виявлені недоліки в діяльності закладу та вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.7. Вимагати від керівництва клубного закладу сприяння у виконанні обов’язків і реалізації прав, що передбачені цією посадовою інструкцією.

3.8. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.

4. Відповідальність.

Художній керівник несе відповідальність:

4.1. За неналежне виконання або невиконання своїх посадових обов’язків, що передбачені цією посадовою інструкцією, – в межах, визначених чинним законодавством України про працю.

4.2. За правопорушення, скоєні в процесі здійснення своєї діяльності, – в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

4.3. За завдання матеріальної шкоди – в межах, визначених чинним цивільним законодавством та законодавством про працю України.

4.4. За реалізацію плану роботи у відповідності з річним планом та графіком роботи клубного закладу – згідно статуту та інших внутрішніх нормативних документів закладу, а також чинного законодавства про працю.

4.5. За життя та здоров’я учасників колективу під час репетицій – в межах, визначених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством України.

4.6. За неналежне виконання вимог, визначених статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку – в межах, визначених чинним адміністративним законодавством.

5. Художній керівник повинен знати:

5.1. Знання в обсязі вищої або середньої музично-педагогічної освіти і за спеціальностями групи культури та мистецтва.

5.2. Теорію й історію різних видів мистецтва, класичний та сучасний художній репертуар.

5.3. Цілі, принципи, зміст освіти, форми, методи, засоби навчально-виховної роботи, програмно-методичні матеріали.

5.4. Індивідуальні характеристики учасників колективу.

5.5. Соціальні, культурні, інші умови художньо-освітньої діяльності.

5.6. Основні напрями розвитку культури та мистецтва.

5.7. Законодавчі та нормативно-правові акти та документи з питань навчання і виховання.

5.8. Державну мову відповідно до чинного законодавства про мови в Україні.