Вхід на сайт

Пошук

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

УГЛ

 

Директор Онуфріївського районного Будинку культури Надія Галайдюк:

Назвіть види платних послуг для сільських клубних закладів

 

Відповідає заступник директора обласного Центру народної творчості Олена Коркіш:
 

Порядок надання, визначення вартості та перелік платних послуг закладами культури (у тому числі в сільській місцевості), заснованими на державній та комунальній формі власності, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12 грудня 2011 року № 1271 (http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1271-2011-%D0%BF) та наказом Міністерства культури України, Міністерства фінансів України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 01 грудня 2015 року № 1004/1113/1556 (http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z1590-15).

 

 

Директор ПК «Світлопільський» м. Олександрії Юлія Сосна:

Розкажіть про специфіку роботи театру малих форм

 

Відповідає провідний методист з театрального жанру обласного Центру народної творчості Ірина Жевагіна:

Театр малих форм – це синтетичний театральний жанр, у якому поєднані художнє слово, пісня, музика, хореографія тощо.

Виступ театру малих форм може бути у таких виглядах:

  1. Концертно-естрадна програма, у якій зібрано різні номери, близькі за темою або повністю присвячені одному актуальному питанню чи події.
  2. Театралізована програма із сюжетною основою і з концертними номерами, які мають зміст, пов’язаний із загальним задумом. У програмі можуть бути задіяні не лише учасники колективу, але й глядачі.
  3. Агітвистава. У такій програмі ускладнюється сюжетна канва, визначається центральна подія, можуть бути головні герої.

Виступ театру малих форм, у залежності від форми, може тривати від 25 хвилин до 1 години.

Сценарій виступу має вирізнятися своєю індивідуальністю, неповторними рішеннями, адже будується, зазвичай, на місцевому чи актуальному матеріалі.

Незалежно від жанру і виду заходу сценарій включає:

  • опис місця дії;
  • виклад змісту сценічних дій;
  • послідовний виклад усіх дій, що відбуваються на сцені до основної дії і які будуть відбуватися після неї;
  • текст ведучого, зв’язки між номерами й епізодами, діалоги і монологи;
  • текст для кожного виконавця;
  • виклад змісту усіх епізодів;
  • опис і графічне зображення мізансцен, особливо масових, переходів і зв’язків між ними;
  • розробка художньо-декоративного оформлення;
  • виклад передбачуваних прийомів для залучення глядачів до дії.

Сценарій виступу театру малих форм – комплексний.

Пропонуємо ознайомитися з етапами створення сценарію виступу театру малих форм.

  • визначення теми та ідеї;
  • розробка сценарного плану, який передбачає послідовність

розвитку дій, основні висловлювання, тексти, дикторський коментар. Також записуються назви епізодів і їх номери, визначається кількість учасників, зазначаються головні особи, їх дії, надається коротка характеристика прологу й епілогу, якщо такі необхідні.

  • пошук драматургічного ходу, за допомогою якого

реалізується дія і компонується в єдине ціле весь художній і документальний матеріал.

  • визначення композиції (організація дії і відповідне розміщення матеріалу). У сценарії обов’язково має бути експозиція, тобто вступ у дію, коротка розповідь про події, що передували виникненню конфлікту. Для експозиції-зав’язки можуть бути використані віршовані заставки, сцени з п’єс, хорові композиції, фрагменти з фільмів, пісні, театралізовані ходи тощо. Наступна частина композиції – основна дія, яка має свої вимоги:
  • логічність розкриття і розвитку теми;
  • наростання дії;
  • завершеність кожного окремого епізоду;
  • кульмінація;
  • фінал, поширеною формою якого є об’єднаний виступ усіх виконавців.

Епілог завершує тему. Його завдання – закріпити у свідомості глядача те, чого прагнув режисер.

 

 

Директор Долинського районного Будинку культури Наталія Петленко:

Назвіть адреси цікавого досвіду роботи молодіжних любительських об’єднань.

 

Відповідає провідний методист по організації культурно-дозвіллєвої діяльності та аналітично-інформаційній роботі клубних закладів області Людмила Подлєсна:
 

У клубних закладах області функціонує 123 молодіжних любительських об’єднання. Найбільше їх (33) у Новоукраїнському районі.

Понад десяти років на базі Новоукраїнського Центрального Палацу культури «Ювілейний» функціонують молодіжні об’єднання багатопрофільного напрямку «Брейн-ринг» та природничо-наукового «Клуб веселих і кмітливих». У сільських клубних закладах району працюють любительські об’єднання виробничо-технічного напрямку «Фермер» (Глодоський сільський Будинок культури), фізкультурно-оздоровчого напрямку «Юний футболіст» (Кропивницький сільський Будинок культури), художньо-творчого напрямку «Еврика» (Рівнянський сільський Будинок культури).

Цікавий досвід роботи у молодіжного клубу природничо-наукового напрямку «Інтелектуал» Кіровоградського районного Будинку культури, любительського об’єднання багатопрофільного напрямку «Джинс» Соколівського сільського Будинку культури Кіровоградського району. Популярні у молодіжному середовищі фольклорно-етнографічний клуб «Козак» Федірського сільського Будинку культури Світловодського району та природничо-наукове об’єднання туристів-краєзнавців «Світзаочі» Олександрійського районного Будинку культури.

Пропонуємо ознайомитись з досвідом роботи молодіжних любительських об’єднань області, який надруковано в культурно-інформаційному віснику обласного Центру народної творчості «Обереги» № 5 (квітень 2010 р.)

 

 

Директор Світловодського районного Будинку культури Любов Воловик:

Чи може бібліотекар суміщати посаду завідуючого сільським клубом?

 

Відповідає провідний методист по організації культурно-дозвіллєвої діяльності та аналітично-інформаційній роботі клубних закладів області Людмила Подлєсна :
 

Протягом 1997 року відбулася реорганізація мережі закладів культури клубного типу. У невеликих селах області з кількістю населення до 200 чоловік було створено 14 поліфункціональних закладів, а саме: клуби-бібліотеки у Гайворонському (1), Світловодському (3), Олександрівському (11) районах, які функціонують і сьогодні. Отже, у малочисельних населених пунктах бібліотекар має право обіймати посаду завідувача сільським клубом.

 

 

Директор міського Будинку культури смт Знам’янка Друга Ірина Коломійченко :

Розкажіть про методику проведення майстер-класу ліплення з глини.

 

Відповідає провідний методист з декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва Наталія Деміхова:
 

1. Візьміть невеликий шматочок глини, затисніть його між вказівним і великим пальцями, потім опустіть у воду. Коли глина намокне, розітріть її. Якщо шматочок добре розминається, не містить піщинок і не кришиться, значить, із такої глини ліпити буде зручніше.

2 Зерниста глина для ліплення не годиться. Але це можна поправити. Візьміть металеву посудину, розведіть глину в ній таким чином, щоб вона за консистенцією нагадувала рідку сметану. Збовтайте глину якнайсильніше і дайте їй відстоятися. Через пару годин рідку масу вже можна злити. Усі тверді частинки, які залишаться на дні, можна викидати. А готову масу поставте на сонце або в тепле місце, щоб вода швидше випаровувалася. Отримана глина буде цілком придатною для творчості.

3 Коли почнете липити фігурки, не залишайте в мокрій глині тверді предмети на зразок дроту або гілок. Глина стискається при висиханні. А тверді предмети в ній заважають цьому процесу, тому вона тріскається.

4. Як вчинити у цьому випадку? Якщо вам потрібно зробити, приміром, лапу тварини, вставте гілочку й акуратно вийміть, щоб у глині залишився слід. Коли вона підсохне, намажте гілочку клеєм і вставте в отвір. А місце з’єднання злегка продряпайте тріскою або голкою і змочіть водою, щоб гілка щільно зафіксувалася в отворі.

5. Зліпить фігурку, поставте її в грубку або в духовку. Тільки не кладіть у піч вологою. Якщо грубка на дровах, ставте фігурку осторонь від вогню, в інших випадках витримуйте в печі на повільному вогні. Оброблена жаром, вона придбає злегка рожевий відтінок і стане помітно міцнішою. Це обпалена глина, яку називають теракотою.

6. Головне в ліпленні – це загальний вид іграшки (силует) і обсяг. Виліпити силует фігурки вам допоможе калька. А товщину майбутнього витвору можна умовно зобразити на кресленні. Починайте ліпити прості іграшки з мінімумом складних і дрібних деталей. А коли освоїте їх, сміливо приступайте до ліплення складніших фігур. Творчих вам успіхів!

 

 

Директор Кіровоградського районного Будинку культури Павло Федчишин

Надайте перелік адрес сайтів всеукраїнських фестивалів вокально-хорового мистецтва

 

Відповідає завідувач видавничим відділом Ірина Солуянова:
 

Пропонуємо ознайомитися з розкладом фестивалів-конкурсів культури та мистецтв України 2016-2017 років. Більш детальну інформацію Ви знайдете на сайті «Європейська фестивально-концертна молодіжна ліга» fest-konkurs-igora-netlyuha.webnode.com.ua
+38-067-84-999-84
+38-099-41-771-58

Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «ДИТЯЧИЙ ХІТ ПАРАД-2016» 12-14 серпня 2016 р., м. Львів https://vk.com/fest_hit_parad

Всеукраїнський фестиваль-конкурс мистецтв «ЗІРКА УКРАЇНСЬКОЇ СЦЕНИ-2016» 7-9 жовтня 2016 р., м.Львів https://vk.com/fest_festival_talantiv

Міжнародний фестиваль-конкурс хореографії «Day Of Dance» 20-22 жовтня 2016 р., м. Львів https://vk.com/fest_day_of_dance

Всеукраїнський фестиваль-конкурс мистецтв «ТАЛАНОВИТА МОЛОДЬ УКРАЇНИ-2016» 4-6 листопада 2016 р., м.Київ https://vk.com/fest_molodi_ua

Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «ЗІРКОВИЙ ПАРАД-2016» 25-27 листопада 2016 р., м. Львів https://vk.com/fest_zirka_parad

Всеукраїнський фестиваль-конкурс мистецтв «ЗІРКОВА ХВИЛЯ-2016» 16-18 грудня 2016 р., м. Львів https://vk.com/zirkova_hvulya

Всеукраїнський фестиваль-конкурс мистецтв «УКРАЇНСЬКА КОЛЯДА-2017» 13-15 січня 2017 р., м. Львів https://vk.com/fest_koljada

Всеукраїнський хореографічний фестиваль конкурс «БИТВА ХОРЕОГРАФІВ УКРАЇНИ-2017» 10-12 лютого 2017 р. м. Львів https://vk.com/fest_battle_dance

Міжнародний фестиваль-конкурс вокалістів «Grand Music Vocal Battle-2017» 24-26 лютого 2017 р., м. Львів https://vk.com/grand_music_vocal_battle

Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «МІСТО ЛЕВА-2017» 17-19 березня 2017 р., м. Львів https://vk.com/fest_misto_leva

Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «ЗІРКОВИЙ ГРАМОФОН ТАЛАНТІВ-2017» 21-23 квітня 2017 р., м. Львів https://vk.com/zirka_gromofon

Всеукраїнський фестиваль-конкурс мистецтв «Юні таланти України-2017» 12-14 травня 2017 р., м. Львів https://vk.com/festival_talantiv

Міжнародний фестиваль-конкурс «ТАЛАНТИ СВІТУ-2017» 16-18 червня 2017 р. Херсонська обл., Голопристанський район, на березі Чорного моря курорту «Залізний Порт», пансіонат «Вікторія» https://vk.com/svit_talantiv

Всеукраїнський фестиваль-конкурс мистецтв «ЛІСОВА ПІСНЯ ОДІСЕЯ-2017» 1-2 липня 2017 р., Волинська обл.,Шацький район, урочище НК «ОДІСЕЙ» https://vk.com/festival_lisova_pisnja

Міжнародний фестиваль-конкурс мистецтв «ЗІРКОВІ ХВИЛІ ТАЛАНТІВ-2017» 21-23 липня 2017 р., Херсонська обл., м. Скадовськ https://vk.com/fest_hvuli_talantiv

 

 

Директор Світловодського міського Палацу культури Лариса Ляшенко:

Назвіть сучасні форми роботи з молоддю у клубному закладі.

 

Відповідає провідний методист по організації культурно-дозвіллєвої діяльності та аналітично-інформаційній роботі клубних закладів області Людмила Подлєсна:
 

Пропонуємо ряд сучасних форм культурно-дозвіллєвих заходів, які можна провести у клубному закладі.

Батл (від англ.battle – поєдинок, битва) – вид конкурсу, своєрідний «бій» між групами або окремими учасниками з елементами експромтної боротьби.

Відкритий мікрофон (відкрита трибуна) – діалог на задану актуальну тему, заснований на принципах демократії і плюралізму думок. Передаючи один одному імпровізований мікрофон, учасники вільно висловлюють свою точку зору, задають гострі питання. Їхні виступи повинні бути короткими, небанальними, пов’язаними з реальним життям.

Геокечинг (від грец. geo – земля; англ. cache – сховище) – гра, під час якої молоді люди подорожують для знаходження місця розташування заданого об’єкту з подальшим пошуком інформації про нього та відповідей на питання.

Гурман-вечір – вечір, присвячений певному творчому жанру, підготовлений з урахуванням підкреслення («смакування») кращих його сторін.

Караван історій – захід, що складається з найцікавіших історій, пов’язаних з найвідомішими людьми, історичними місцями, традиціями і подіями.

Клубний бульвар – захід, який проводиться з молоддю на вулиці з метою підтримки або популяризації будь-якої громадської ініціативи, ідеї, соціальної події.

Клубне кафе – форма заходу, побудованого за типом «кафе», де до «клубного меню» замість страв «подаються» заходи: від невигадливих до казкових, оригінальних і вишуканих.

Клубний мікс (від англ. тіх – змішувати) – захід з використанням усіх засобів ідейно-емоційного впливу за окремою темою, до якого можна включати документальні матеріали: відео-, кіно-, фоно-, фото- документи, плакати тощо.

Клубний шоппінг – форма масового заходу, в ході якого один учасник заходу пропонує іншому презентувати його.

Коворкінг (від англ. со-working – спільно працюють) – це модель роботи, в якій учасники, залишаючись незалежними і вільними, використовують загальний простір для своєї діяльності.

Культурний дресс-код (від англ. dress-code – кодекс одягу) – форма масового заходу, на якому презентують те, що пов’язано з культурою поведінки та є необхідною складовою іміджу сучасної людини.

Літературний слем (від англ. slam – ляскати) – творче змагання, під час якого кожен із місцевих авторів читає свої твори в різних турах, отримуючи певні бали від непрофесійного журі – глядачів.

Мистецький каламбур – захід, присвячений творчим особистостям із однаковими прізвищами або різним виставам, театралізованим творам зі схожими сюжетами.

Творчий гороскоп – захід, побудований за типом гороскопу, де творчі зустрічі, фестивалі, конкурси, концерти підібрані за знаками Зодіаку.

Тімбілдинг (від англ. teambuilding – побудова команди) – корпоративна рольова гра, яка направлена на об’єднання колективу.

Флешбук (від англ. flash – спалах, мить; book – книга) – презентація або знайомство з цікавими особистостями за допомогою цитат, ілюстрацій, кадрів із кінофільмів.

Флешмоб (від англ. flash – спалах, мить; mob – натовп) – заздалегідь запланована акція, під час якої група людей з’являється у громадському місці й виконує певні дії (за сценарієм), а потім розходиться.

 

 

Директор Новгородківського районного Будинку культури Олександр Шевченко:

Назвіть форми культурно-дозвіллєвої діяльності для людей похилого віку.

 

Відповідає завідувач видавничим відділом Ірина Солуянова:
 

Основна мета організації культурно-дозвіллєвої діяльності з людьми похилого віку – задоволення їх культурних потреб, надання можливості спілкування. Клубні заклади мають допомогти ветеранам знайти заняття до душі, запросивши їх стати членами різноманітних творчих об’єднань та клубів.

Формами роботи в них можуть бути: вечори знайомств; творчі звіти окремих членів клубу або клубу в цілому; конкурси пісень до свят та знаменних дат; концерти-зустрічі; оформлення різноманітних виставок; видання збірок літературних творів членів клубу, презентація видань; дні відчинених дверей тощо.

Серед культурно-дозвіллєвих заходів для людей похилого віку можуть бути конкурси «Закружляла в танці осінь», «Супер-бабуся», «Нумо, бабусю!»; вечори-спомини «Пам’ять – подруга сувора», «Доле моя», «Згадаймо минулі роки», «Із бабусиної скриньки»; вечори-зустрічі «Дорога до себе», «У плині часу», «Бабусине свято», «Обереги нашої душі»; вечори-спілкування «Щоб душа і тіло молодими були», «Як собі допомогти»; вечори-привітання «Коханим онукам», «Від усієї душі» тощо.

 

 

Директор Благовіщенського районного Будинку культури Галина Гаврилюк:

Як організувати районний конкурс на краще любительське об’єднання?

 

Відповідає провідний методист по організації культурно-дозвіллєвої діяльності та аналітично-інформаційній роботі клубних закладів області Людмила Подлєсна:
 

Етапи підготовки та проведення районного огляду-конкурсу любительських об’єднань:

1.Підготовка наказу про проведення огляду-конкурсу.

2.Розробка «Положення про проведення районного огляду-конкурсу любительських об’єднань».

3.Визначення учасників.

4.Визначення складу журі огляду-конкурсу.

5.Проведення наради з керівниками клубних закладів щодо організації та проведення огляду-конкурсу

6.Затвердження кошторису витрат (при наявності коштів).

7.Проведення огляду-конкурсу.

8.Засідання журі, обговорення результатів огляду-конкурсу. Підготовка протоколу засідання, визначення переможців.

9.Нагородження переможців огляду-конкурсу.

10.Підготовка наказу про підсумки проведення огляду-конкурсу.

 

 

Директор Компаніївського районного Будинку культури Катерина Артем’єва:

Надайте рекомендації щодо узагальнення досвіду роботи клубного закладу.

 

Відповідає завідувач видавничим відділом Ірина Солуянова:
 

Особі, яка вивчатиме досвід роботи клубної установи, радимо:

1. Зберіть матеріали (текстові, фото, відео) про діяльність будинку культури. Організуйте зустрічі з директором, художнім керівником, керівниками аматорських колективів.

2. Відвідайте культурно-дозвіллєві заходи, які проводить творча команда будинку культури.

3. Проаналізуйте запровадження в роботу інноваційних форм організації дозвілля територіальної громади.

4. Визначте вплив діяльності будинку культури на життя місцевих жителів. Зберіть матеріали про підтримку талановитої молоді, роботу з людьми похилого віку тощо.

5. Відвідайте заняття гуртків, репетиції аматорських колективів, поспілкуйтеся з їх учасниками.

6. Зробіть аналіз рівня виступів аматорських колективів на районних та обласних культурно-мистецьких заходах.

7. Розгляньте нагороди, отримані будинком культури (аматорськими колективами) за певний період.

8. Проаналізуйте роботу любительських об’єднань, клубів за інтересами.

9. Вивчить питання співпраці будинку культури з органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями, навчальними закладами, спонсорами тощо.

10. З’ясуйте стан матеріально-технічної бази клубного закладу.

 

 

Директор Новоархангельського районного Будинку культури Василь Ільченко:

Назвіть складові для написання сценарію вечора-портрету.

 

Відповідає заступник директора обласного Центру народної творчості Олена Коркіш:
 

Вечір-портрет – це тематичний вечір, присвячений ювілеям та іншим знаменним датам у житті окремих людей. Він дозволяє не лише розповісти про особу, а й змалювати її багатогранний образ, підкреслити найбільш важливі риси характеру.

Сценарій вечора-портрету являє собою яскравий зразок документальної драматургії. Перш за все, організаторами збирається великий біографічний матеріал, на основі якого пишеться сценарій. Його складовими можуть бути виступи самого героя, колективна розповідь про нього, інтерв’ю, показ відео та фото матеріалів, концертні номери, читання документів, віршів, елементи театралізації.

 

 

Директор Голованівського районного Будинку культури В’ячеслав Гордійчук:

Розкажіть про ігрові форми роботи в клубному закладі

 

Відповідає провідний методист по організації культурно-дозвіллєвої діяльності та аналітично-інформаційній роботі клубних закладів області Людмила Подлєсна:
 

Ігрові форми роботи в клубному закладі, в основному, використовуються при проведенні різноманітних конкурсно-розважальних програм, вечорів відпочинку, дискотек тощо. Працівниками обласного Центру народної творчості підготовлено сценарії таких заходів, а також методичні матеріали щодо їх проведення.

Серед них:

- «Не журись!». Сценарій конкурсно-розважальної програми для молоді.

- «Степова красуня». Сценарій конкурсно-розважальної програми.

- «У ритмі танго». Сценарій пізнавально-розважального вечора відпочинку.

- «Немає переводу добрим звичаям народу». Сценарій інтелектуально-розважальної програми.

- «Чарівна мить вальсу». Сценарій інформаційно-пізнавальної програми для молоді.

- Сценарій козацьких розваг.

- «Тімбілдінг, або корпоративний відпочинок із користю». Методичні рекомендації.

Дані матеріали направлені в районні будинки культури області. Також із ними можна ознайомитися у видавничому відділі обласного Центру народної творчості.

 

 

Директор Петрівського районного Будинку культури Ірина Рева:

Керівником якої кількості аматорських колективів та клубів за інтересами може бути директор сільського будинку культури або завідуючий клубом?

 

Відповідає провідний методист по організації культурно-дозвіллєвої діяльності та аналітично-інформаційній роботі клубних закладів області Людмила Подлєсна:
 

На підставі наказу Міністерства культури України від 18 жовтня 2005 року № 745 «Про впорядкування умов оплати праці працівників культури на основі Єдиної тарифної сітки» керівник клубного закладу (районний (сільський) будинок культури, сільський клуб) не має права керувати гуртком або аматорським колективом на платній основі. Це він може робити тільки на громадських засадах.